Menu

Konverteringsopimering

(2 votes, average 5.00 out of 5)

Vad händer egentligen när en besökare besöker just din webbplats? Läser de verkligen informationen du vill att de ska göra, fyller i kontaktformuläret eller handlar dina varor?

 Konverteringsoptimering

När dina besökare kommit in

Har du gjort din sökordsstrategi rätt och rankar högt i sökmotorernas sökträfflistor kommer givetvis sökmotorerna leverera besökare till din webbplats. Rätt besökare dessutom! Det innebär att de kommer vara intresserade av vad du har att erbjuda. Det du måste göra nu är att se till att din webbplats tar hand om besökarna och ser till att de blir kunder hos dig.

Konverteringsoptimera för en extremt kräsen besökare

Så, vad händer när en besökare besöker just din webbplats? Läser de verkligen informationen du vill att de ska göra, fyller i kontaktformuläret eller handlar dina varor? Förhoppningsvis gör besökarna precis som du vill, men tänk om det går att fördubbla konverteringen. Utgå från att besökaren är extremt kräsen. Du måste på kort tid fånga besökaren med ett smart budskap. Lyckas du inte har besökaren redan backat ur webbläsaren och besökt en annan webbplats. Locka med ett erbjudande som är nischat till just det sidan handlar om. Fokusera inte på headset på sidan om mobiltelefoner. Fokusera inte på mobiltelefoner på sidan om headset. En ”headset-besökare” är ute efter ett headset.

Du får en sekund av min tid - varsågod!

En kräsen besökare är givetvis svårflirtad. Och han eller hon stannar inte länge. Räkna med att du har 1 sekund på dig att fånga intresset! Använd din sekund smart. Försök få besökaren att hela tiden vilja veta mer, vilket naturligtvis i slutändan ska leda till ett köp. Hur presenterar du relevant information? Finns varan i mitten av sidan? Dina konkurrenters butiker ligger vägg-i-vägg med din, även på nätet. Det är helt och hållet upp till dig att göra allt du kan för att behålla besökaren hos dig.

Fler affärer till dig med konverteringsoptimering

Bra placeringar på Google är givetvis en förutsättning, men det är en genomtänkt strategi som avgör om kunden verkligen handlar av dig. Vi kallar det för konverteringsoptimering, CRO (Conversion Rate Optimization). Dina besökare ska generera affärer till dig. Allt annat är helt enkelt för dåligt.

 

 

Kontakta oss idag för kostnadsfri rådgivning. Vi bygger webblösningar som du kan utveckla vidare när det passar

Kontakta oss