Menu

Google AdWords och sponsrade länkar

(2 votes, average 5.00 out of 5)

Vi skapar annonser och optimerar kampanjer på Google AdWords inklusive analys av sökbegrepp, uppföljning och optimering.

Google AdWords

 

Annonsering med Google AdWords

När en potentiell kund, är ute internet och letar efter en leverantör eller efter en specifik produkt, gäller det för dig att synas på rätt plats. Med Google AdWords (PPC) väljer du när dina annonser ska visas och att de bara ska visas vid sökningar med vissa nyckelord. Detta innebär att dina annonser enbart visas för relevanta besökare. Dessutom betalar du bara för de som faktiskt har klickat på din annons och besökt din webbplats.

Marknadsföring med sponsrade länkar

Annonsering på Google genom sponsrade länkar ger dig en rad fördelar. Du kan välja ut just de nyckelord som du i dagsläget inte placerar dig så bra på i den organiska träfflistan och genom AdWords ändå få besökarna att hitta dig. Har du dessutom en webbshop kommer du snabbt märka resultat, i form av ökad försäljning. Men det räcker inte att bara skriva en bra annons och lägga ut den. Du behöver dessutom ha en relevant destinationssida med specifik information som på ett smart sätt stämmer överens med budskapet i annonsen.

Så här fungerar Google AdWords

Google AdWords-annonser visas när någon söker på de matchande sökord eller en matchande sökfras. Annonsplatserna säljs till högstbjudande vilket betyder att den som är beredd att betala mest, hamnar överst på sidan. Ju större konkurrens som råder om ett ord eller en fras, desto dyrare blir annonsplatsen.

Länka dina annonser rätt

Det finns andra faktorer som spelar stor roll för placeringen i listan. Google bedömer relevansen av din landningssida och låter dig betala ett lägre pris om du har en väl anpassad landningssida. Se därför till att länka dina annonser till speciellt utformade landningssidor. Ett stort misstag som många gör är att de länkar alla sina annonser till startsidan på webbplatsen.

Trimma dina annonser

Se till att annonstexten är korrekt utformad, optimerad med relevanta sökord och länkad till en väl utformad och relevant landningssida, det är faktorer som påverkar resultatet.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur du ökar din försäljning med hjälp av Google AdWords.